BMW i5 Forum banner

Welkomstmat - plaslicht

9K views 30 replies 11 participants last post by  chadted  
#1 ·
Weet iemand of i5 de "welkomstmat" vloerlampen heeft zoals i4? Ik zie het niet in de specificaties, wat echt balen is.

#10 ·
Ik heb met mijn dealer gecheckt met behulp van mijn VIN, de parts manager zegt dat er niets beschikbaar is voor de i5 qua onder-deur projector of slides, die dingen die logo's of berichten projecteren zoals in de ICE 2- en 3-serie. Ik denk dat ze de "Light path" hebben opgezet (die kromme lijnen die naar buiten gaan en dan parallel lopen aan de zijkant van de auto), en toen was het klaar. Een beetje jammer, maakt me een beetje jaloers op de Audi van mijn vrouw en zijn "ringen" die op de grond worden geprojecteerd. Het lichtpad is echter praktisch, je hoeft de deur niet te openen om het te hebben, en het is eigenlijk nuttiger dan een enkel logo onder de open deur - jammer dat we niet beide kunnen hebben!

#11 ·
Ik heb navraag gedaan bij mijn dealer met behulp van mijn VIN, de parts manager zegt dat er niets beschikbaar is voor de i5 in termen van onder-deur projector of slides, die dingen die logo's of berichten projecteren zoals in de ICE 2 en 3 series. Ik denk dat ze het "Light path" (die kromme lijnen die naar buiten gaan en dan parallel lopen aan de zijkant van de auto) hebben opgezet en er toen mee gestopt zijn. Een beetje jammer, maakt me een beetje jaloers op de Audi van mijn vrouw en zijn "ringen" die op de grond geprojecteerd worden. Het light path is echter praktisch, je hoeft de deur niet te openen om het te hebben, en het is eigenlijk nuttiger dan een enkel logo onder de open deur - jammer dat we niet beide kunnen hebben!
Ja, mijn Jaguar had het leaper logo en Jaguar in een cirkel geschreven. Wij krijgen projector bars. De aftermarket exemplaren zijn nog niet beschikbaar voor de G60. Ik weet niet zeker of ze compatibel zijn met een ander model, maar het zou niet lang moeten duren voordat ze uitkomen.

#12 ·
Net de auto teruggekregen van de dealer. Er is geen tapijtlichtpatroon beschikbaar voor mijn i5. Ik krijg gewoon een vast licht, denken ze. Ze zeiden oorspronkelijk allemaal, ja, het zou standaard met lijnen moeten zijn, maar blijkbaar niet. Of ze konden het niet uitzoeken. Kon me niet eens andere lampen aanbieden of een manier om ze te betalen.

#13 ·
Net de auto terug van de dealer. Er is geen tapijtlichtpatroon beschikbaar voor mijn i5. Ik krijg alleen een effen licht, denken ze. Ze zeiden oorspronkelijk allemaal, ja, het zou standaard met lijnen moeten zijn, maar blijkbaar niet. Of ze konden het niet uitzoeken. Kon me niet eens andere lampen aanbieden of een manier om ze te betalen.
Dat is vreemd. De mijne heeft de lijnen.

#14 ·
Misschien zit het in een pakket.
De onze heeft de lichten niet. De dealer wilde de auto houden en gaf aan dat een software-update het misschien zou oplossen. Of als er onderdelen nodig waren, zouden ze de onderdelen bestellen.
Nou, vandaag hebben we van hen gehoord dat het is inbegrepen in de lichtshow van 50 dollar die je in de App Store kunt bestellen. Ik weet niet zeker of het waar is of niet, maar ik zal het proberen (en een terugbetaling als het niet werkt).
Het zou goed zijn om van iemand die het heeft te weten of de auto extra's heeft zoals de "oplichtende grill" of het M-pakket.
Misschien hebben die auto's het standaard.

#15 ·
Misschien zit het in een pakket.
De onze heeft de lichten niet. De dealer wilde de auto houden en gaf aan dat een software-update het misschien voor elkaar zou krijgen. Of als er onderdelen nodig waren, zouden ze de onderdelen bestellen.
Nou, vandaag hebben we van hen gehoord dat het is inbegrepen in de lichtshow van 50 dollar die je in de App Store kunt bestellen. Ik weet niet zeker of het waar is of niet, maar ik zal het proberen (en een terugbetaling als het niet werkt).
Het zou goed zijn om van iemand die het heeft te weten of de auto extra's heeft zoals de "verlichte grille" of het M-pakket.
Misschien hebben die auto's het standaard.
Ik heb de plasverlichting, maar heb ook de verlichte grille, het M-pakket en de welkomstverlichting. Ik denk echter niet dat ik in eerste instantie de plasverlichting had, dus het was misschien het welkomstlichtpakket.

#16 ·
@RainerM, Ik denk dat het standaard in de i5 zit, hoewel ik mijn i5M60 met het Premium-pakket heb gekocht, maar de beschrijving van het Premium-pakket in de configurator vermeldt deze functie niet. Ik zou je willen aanraden om te controleren of je auto aan beide kanten, onder de voordeuren, een grote, met plastic beklede spleet heeft, zoals:
Image

Als je in deze spleet kijkt in de richting van de voorkant van de auto, zou je aan het einde een licht moeten zien wanneer je de auto voor het eerst ontgrendelt. Ik denk dat het de lens erboven is die het lichttapijtmotief doet, je kunt de stippen op de lens zien:
Image

#17 ·
Hallo minhcatx,
We hebben het witte licht, alleen geen tapijt. Lol.
De auto heeft het premium pakket, maar zoals al vermeld staat er nergens een verwijzing naar of en welk pakket het tapijt zou bevatten.
Ik ga gewoon en geef de 50 dollar uit, zodat het in ieder geval in de garage in onze i4M50 past. lol. De M50 had het vanaf het begin, maar aan de andere kant heeft hij zo ongeveer alle extra's.

#19 ·
Nou, we hebben de auto nu in onze garage. Ik ga kijken of er een filter voor zit of niet. Technisch gezien zou het filter in en uit kunnen worden gehaald, softwarematig bestuurd. Ik zag foto's van de i5 met lijnen zoals onze I 4 M50. En dan is er de foto van de I5 in de App Store en die toont een ander lichtpatroon. Misschien zijn er meer filters en kunnen ze worden gewijzigd afhankelijk van de instelling? Hoe dan ook, ik ga het kopen en dan weten we het zeker. Ik ben blij dat ik er een kan nemen voor het I5-team. Lol Blijf kijken.

#21 ·
Dus hier gaan we, geen lijnen op de vloer.
Ik heb het vandaag in de garage geprobeerd en het is nog steeds gewoon een normaal licht. De instellingen voor de Lightshow staan in het menu en lijken te werken. Niets bijzonders, ik weet niet zeker of dit het geld waard is. Hoe dan ook, terug naar de dealer en kijken wat ze te zeggen hebben.

Het kopen van de welkomstlichtshow zal de “vloerprojectie” niet inschakelen.
Het lijkt erop dat het een ander onderdeel is of dat er iets ontbreekt.
Zoals ik al zei, ik ben er nu bijna 100% zeker van dat er een speciale lens voor het licht zit, je kunt het patroon op mijn foto zien, het is ofwel niet in de fabriek geĂŻnstalleerd of eraf gevallen. Blijf erop staan de fabriekstekening te zien en laat uw dealer die lens kopen en opnieuw installeren. Aarzel niet om contact op te nemen met BMW USA. Dit is zo duidelijk een fabricagefout.

#22 ·
Dus ik kreeg een antwoord van het team van BMW. Na wat heen en weer.

“
Bedankt voor uw contact met het BMW i Team. Ik waardeer uw vraag over uw 2024 i5 eDrive40 Sedan.

Het Welcome Light Carpet (statisch als onderdeel van de standaarduitrusting) en het dynamische Welcome Light Carpet als onderdeel van de optie "BMW Iconic Glow exterieurpakket" in uw BMW i5 maken het gemakkelijker voor u om in en uit het voertuig te stappen. Het dynamische Welcome Light Carpet projecteert een sfeervolle, dynamische lichtgrafiek op de grond in de instapruimte aan beide zijden via lichtbronnen in de dorpels."

Dus, het lijkt erop dat het light carpet alleen is inbegrepen in het “BMW iconic Glow exterieurpakket”.
Ik weet niet zeker waarom de dealers dit niet zouden weten en ons in plaats daarvan vertellen dat we de lichtshow moeten kopen.
Hoe dan ook, ik heb ook twee keer gevraagd hoe ik een terugbetaling van 50 dollar kan aanvragen, aangezien het niet is wat wordt geadverteerd (de App Store voor de lichtshow toont de lijnen op de vloer en verder niets, ook al verandert het alleen het patroon van de koplampen). Ik begrijp dat de dealer dacht dat de lichtshow de manier moest zijn om het te krijgen.
Aan de andere kant zou de dealer ook in de onderdelencatalogus moeten zien dat er twee verschillende onderdelen (of een lensonderdeelnummer) zijn.
Hoe dan ook, laten we eens kijken wat BMW antwoordt over de terugbetaling.
We kennen nu tenminste beter het mysterie dat sommigen het hebben en anderen niet.
Behalve als iemand zonder het iconic glow pakket de lijnen heeft.

#23 ·
Dus ik kreeg een reactie van het team van BMW. Na wat heen en weer.

“
Dank u voor uw contact met het BMW i Team. Ik waardeer uw vraag over uw 2024 i5 eDrive40 Sedan.

De Welcome Light Carpet (statisch als onderdeel van de standaarduitrusting) en de dynamische Welcome Light Carpet als onderdeel van de optie "BMW Iconic Glow exterieurpakket'' in uw BMW i5 maken het gemakkelijker voor u om in en uit het voertuig te stappen. De dynamische Welcome Light Carpet projecteert een sfeervolle, dynamische lichtgrafiek op de grond in de instapruimte aan beide zijden via lichtbronnen in de dorpels."

Dus het lijkt erop dat de lichtcarpet alleen is inbegrepen in het “BMW iconic Glow exterieurpakket”.
Ik weet niet zeker waarom de dealers dit niet zouden weten en ons in plaats daarvan vertellen dat we de lichtshow moeten kopen.
Hoe dan ook, ik heb ook twee keer gevraagd hoe ik een terugbetaling van de 50 dollar kan aanvragen, aangezien het niet is wat er wordt geadverteerd (de App Store voor de lichtshow toont de lijnen op de vloer en verder niets, ook al verandert het alleen het patroon van de koplampen). Ik begrijp dat de dealer dacht dat de lichtshow de manier moest zijn om het te krijgen.
Aan de andere kant zou de dealer ook in de onderdelencatalogus moeten zien dat er twee verschillende onderdelen zijn (of een onderdeelnummer voor de lens).
Hoe dan ook, laten we eens kijken wat BMW antwoordt over de terugbetaling.
We kennen nu tenminste beter het mysterie dat sommigen het hebben en anderen niet.
Behalve als iemand zonder het iconic glow-pakket de lijnen heeft.
Mysterie is dan opgelost. Wanneer je een build doet op de BMW-site, zouden ze moeten vermelden dat het iconic glow-pakket het welkomstlichtpatroon bevat, niet alleen de ring rond de voorgrille.

#25 ·
Nog een update.
Toen de OTA-update deze week kwam, was er ook een melding dat de welkomstlichtshow is uitgeschakeld.
lol.
Ik denk dat het eerlijk is dat BMW het terugneemt, aangezien ze het geld hebben terugbetaald. lol.
De dealer kon natuurlijk minder geĂŻnteresseerd zijn.
Dus onze twee BMW's gaan voor servicebehoeften naar een andere dealer.

#27 · (Edited)
Ik heb dit ook onderzocht en helaas lijkt het erop dat de i5 niet wordt geleverd met de "welkomstmat" vloerlampen zoals de i4. Ik ben het ermee eens - het is een beetje jammer, vooral omdat die functie een mooi vleugje luxe toevoegt. Ik had gehoopt dat het standaard zou zijn voor de hele reeks, maar het lijkt erop dat BMW heeft besloten om het voor de i5 over te slaan. Je kunt misschien aftermarket BMW-deurverlichting toevoegen, maar het zal niet helemaal hetzelfde zijn als de in de fabriek geĂŻnstalleerde lampen.